Vergroting

===============================================================================================================
VOOR EEN MOOIE VERGROTING, KLIK OP DE FOTO NAAR KEUZE EN MAAK DAARNA DE PAGINA GROOT !
===============================================================================================================



008 Boerderij Essenstein

Achterop de kaart staat geschreven: Oude boerderij van Essenstein waar opoe is groot gebracht.

12-11-2007, Martin Snuverink: Van spellingen van namen moet je je niet te veel aantrekken. De naam zal wel op verschillende manieren zijn gespeld. Mogelijk heeft de broerderij gestaan aan de 's-Gravenweg in de gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel, in de Polder Esse, Gansdorp en Blaardorp. Dit gebied wordt ook wel aangeduid als Hitland.
Waarschijnlijk is de boerderij opgetrokken uit gele ijsselsteentjes, die daar vlakbij werden gebakken.

017 IJmuiden ?


22-06-2011, Rien Roodzant: Ik heb hierbij een plattegrondje van de situatie van vóór 1943 en een foto van de woningen zoals die er stonden. Links op de foto is een stukje hekwerk te zien waarachter de spoorlijn liep. De weg buigt af naar de spoorlijnovergang en rechts vervolgt de Julianakade zich om te eindigen bij de Julianabrug.

22-06-2011, Martin Snuverink: Als je op de topkaart 25A (Beverwijk) van 1952 kijkt (zie http://watwaswaar.nl/#QK-dk-6-fC-1v-1-----jwD), zie je ten zuiden van de spoorweghalte Julianakade een gearceerd stuk stadswijk dat in 1943 vanwege de Atlantikwall is gesloopt. Mogelijk is de foto vanaf het zuidelijke perron van de halte naar het zuiden genomen. We zien dan rechts op de foto de stompe hoek die de Julianakade daar maakt. Dit deel is niet weer opgebouwd, maar nu plantsoen tot de naoorlogse Homburgstraat. Ten zuiden daarvan is naoorlogse nieuwbouw.
De bomen neigen door de zeewind naar het oosten en de huizen hebben aan de voorkant geen zonwering. De foto moet dus wel naar het zuiden zijn genomen. De braakliggende strook tussen spoorweg en Julianakade op de voorgrond ligt dan ook nu nog braak.

03-01-2011, Sjoerd Eeftens:
Dik kan best eens gelijk hebben als hij in de donkere lijnen rechtsonder een wissel ziet. Gezien de zwaarte (of juist: lichtheid) van de spoorstaven, zou het hier dan om decauvillespoor kunnen gaan. Dat heeft wel haast overal in Nederland langere of kortere tijd gelegen. Een heipaal of ducdalf is dan ook niet uitgesloten. Een laadperron zie ik er niet in. De paal lijkt opgelegd op een klosje.

03-01-2011, Dik Kralt: De balk die Sander ziet liggen is volgens mij geen balk, maar iets van een laadperron of zo. Volgens mij ligt er rechts van de "balk" een wissel en rails. Die rails gaat later over in het wegdek.

14-09-2010, Sander van Wijngaarden:
bij deze fotokrt vallen me een aantal dingen op, duidelijk zandgrond en zelfs een duingevoel .. op de straat lijkt een echt grote balk te liggen ??? echt het type dukdalf. Beide dingen pleiten voor ijmuiden ..maar het kan natuurlijk ook een andere plaats zijn aangezien er nog steeds geen oplossing is. de hoek van de huizenrij rechts valt me ook steeds op ..de erker lijkt rechtdoor te gaan , terwijl de gevel een hoek maakt ?? dit komt zeer uitzonderlijk over .

Rien Roodzant, 06-12-07:
De J.P.Coenstraat lijkt er heel veel op maar is het niet. De raampartij bij de voordeur klopt niet met die van het zp. En ook de hoek van de woning rechts klopt niet met de J.P.Coenstraat.

Erwin Zeegers, 05-12-2007: Dit is hoogstwaarschijnlijk de J.P. Coenstraat in IJmuiden, recht tegenover de Watertoren.

Rien Roodzant, 04-07-07: Vandaag het boekje gekregen, maar er was helaas geen foto bij die leek op het zoekplaatje.Eerdaags ga ik in IJmuiden op pad om eens te kijken of er toch een woningblok is die op de foto lijkt.In de loop der jaren kan er wel het een en ander gewijzigd zijn, denk aan b.v.aan het toevoegen van een dakkapel.

Rien Roodzant, 15-06-07: Binnenkort krijg ik een boekje met foto's van (verdwenen)woningen in de schildersbuurt van IJmuiden.Ik hoop dat de oplossing er bij zit!

Rien Roodzant, 06-05-07: Vanmorgen is mijn muziekvriend een kijkje gaan nemen in de Daltonstraat maar hij vertelde net dat de woningen niet lijken op die van het zoekplaatje. De huizen hebben platte daken, wel portieken naast elkaar maar verder klopt er niets. Ik heb nu een verdwenen straat op het oog, de Hobbemastraat, in de buurt waar de straat gelegen heeft staan ook soortgelijke woningen als op het zoekplaatje.We gaan in ieder geval door met zoeken!

Rien Roodzant, 04-05-07: In mijn eerste commentaar dacht ik dat de Napierdwarsstraat niet meer bestond.Uit nader onderzoek blijkt echter dat de straat nog bestaat maar nu Daltonstraat heet.Vandaag telefonisch met een mevrouw uit de Daltonstraat gesproken.Ik kreeg de bevestiging dat een groot aantal punten op de foto overeenkomen met de woningen die tegenover haar woning staan.Ik zal aan mijn muziekvriend in IJmuiden vragen of hij een plaatje kan schieten.Wellicht is de oplossing in zicht!

Martin Snuverink, 14-04-07: Dit moet vrijwel zeker IJmuiden zijn, al kan ik de juiste plek niet vinden.

Rien Roodzant, 12-01-07: Ik heb het vermoeden dat dit de Napierdwarsstraat in IJmuiden voorstelt. De straat is vermoedelijk in 1943 afgebroken. In de buurt staan momenteel nog soortgelijke woningen.Op een oude plattegrond van IJmuiden heb ik een situatie gevonden waarin dit plaatje uitstekend past.Ik zal eens informeren bij Openbare werken in Velsen of er nog tekeningen van deze straat bestaan.

020 Boerenschuur


03-11-2009, Dik Zweers: 020 boerenschuur is ongetwijfeld Zeeland

021 Vrijstaande woning

023 Ekeby


19-04-2011, Berry Meester:
Deze locatie is al eerder geopperd en afgewezen. Ik zal eens een mail sturen naar "Beekbergen toen en nu" om te vragen wat er op hun kaart vermeld staat.

19-04-2011, Heidi Knevels:
http://fotoalbum.seniorennet.be/Weeinck-38/voorst

19-08-2009, Ingrid Evers:
Dit is een bescheiden villaatje, zoals er in Nederland tientallen met die naam schijnen te hebben gestaan, als we Van der Goes van Naters mogen geloven. Duidelijk is, dat grote panden zoals in Baarn (Heemstralaan) en Den Haag/Scheveningen (Ypersestraat/hoek Luiksestraat) zonder meer afvallen. Dat geldt ook voor [villa/huize] Ekeby aan de Watergatstraat 8 in Voorst: een breed wit gebouw met vlak dak (zie: www.ivn.nl', dan zoeken op 'Saskia Koning Ekeby'). Ook het pension Klein Ekeby in Garderen/Barneveld valt af. Misschien dat systematisch onderzoek in beeldarchieven nog iets oplevert?

27-07-2009, Bert Mazurel:
Ik vind het altijd leuk om even rond te neuzen bij de onbekende kaarten en stuitte op Villa Ekeby, foto 023. Op internet zag ik een Huize Ekeby aan de Watergatstraat 8 te Voorst, waar de kunstenaar Sylvia Thijssen exposeert. Wellicht ligt hier de oplossing

Theo van Gijlswijk, 10-01-2009: Villa Ekeby aan de v. Heemstralaan in Baarn is het definitief niet. Zie daarvoor de link:
http://groenegraf.nl/resultprint.php?id=4080

Wim de Koning Gans, 16-02-2007: Ik zie dat Patijn daar in 1915 (Telefoongids) al woonde, Heemstralaan staat er bij. Het gezochte huis is een stuk jonger dan 1915, dus waarschijnlijk een dood spoor.

Wim de Koning Gans, 16-02-2007: Volgens Het Vaderland van 27-8-1930 woonde D.W.H. Patijn in een villa Ekeby in Baarn. Ik heb daar geen adres van kunnen vinden. De Villa Ekeby aan de Luiksestraat in Den Haag ziet er heel anders uit.

037 Villa met aanbouw


14-03-2011, Sander van Wijngaarden: Het linker gedeelte is er later (30,40 jaren ) aangebouwd , en geeft het geheel het gevoel van een (1900-1910 )villa met kantoor functie. Het vogelhuisje maakt het geheel nog iets gezellig en bevestigd een bosrijke omgeving. Een kantoor van een hogere overheidsinstelling ? defensie ? Of is de aanbouw de eetzaal van een klein verzorgingstehuis ?
Deze aanbouw kan natuurlijk allang weer gesloopt zijn en de villa weer in oude glorie hersteld zijn of de hele villa is ten prooi gevallen aan de groei van zijn werk-aard. Passend in bilthoven , hilversum , zeist ?

039 Aan het water

   

041 Vrijstaande woning met leilindes


06-02-2011, Bert Kwakkel: Herman Helmert Kerkhoven werd op 31-03-1904 tot hoofd van de "School met de Bijbel" te Epe benoemd. Hij heeft deze functie vervuld tot aan zijn dood op 20-09-1927. De fotokaart werd op 28-04-1903 afgestempeld te Amsterdam-Zutphen, dus iets minder dan een jaar voor zijn vertrek naar Epe. De kaart heeft een merkwaardige weg afgelegd want ik heb geen directe familieleden van H.H. Kerkhoven gevonden in de regio's Zutphen en Amsterdam die de kaart vanuit hun woonplaats zouden kunnen hebben verstuurd. Het ontbreken van een afzender maakt het er niet gemakkelijker op. Ik neem aan dat dat de personen zijn die voor hun huis poseren.
Er werd al geopperd dat dit pand mogelijk in Ouddorp zou kunnen staan omdat in die plaats in 1890 de geboorte van een kind van H.H. Kerkhoven werd aangegeven. Er is een gedeelte in Ouddorp dat mij erg doet denken aan de situatie op de fotokaart, en wel de Molenhoek. Hoewel ik geen goede afbeelding heb kunnen vinden doe ik toch een voorzichtige poging, mede op basis van de mooie leilinden.
Een broer van Herman Helmert, Johannes Kerkhoven, woonde in Oudshoorn en was schilder/ fotograaf van beroep en maakte bovenstaand portret van H.H. Kerkhoven dat ik dateer op ca. 1900.

28-02-2010, Jan Breurman: Dik Zweers dacht dat foto 041 uit Zeeland kwam maar volgens mij klopt het verhaal niet gezien de poststempels op de postzegel want die vertellen nl. dat de kaart is verzonden vanuit Zutphen via Amsterdam naar Ouddorp (ZH) en het lijkt mij toch stug dat iemand een kaart uit Oudorp meeneemt om hem in Zuthen op de post te doen

03-11-2009, Dik Zweers: 041 is Zeeland of omgeving. Witte stopverfranden en details dakkapel

22-08-2009, Martin Snuverink: Herman Helmert Kerkhoven, geboren 1864 te Baarn, was onderwijzer en schoolhoofd in diverse plaatsen. Zijn zoon Herman Joost Kerkhoven werd op 14-07-1890 in Ouddorp geboren en trouwde in op 10-06-1920 in Epe. Waarschijnlijk woonde en werkte H.H. Kerkhoven in 1890 in Ouddorp. Ik vind dat dit beeld goed in Ouddorp past, maar of het huis nog bestaat….?
Raadpleging van het Streekarchief Goeree Overflakkee (http://www.streekarchiefgo.nl/nieuws.html), bevolkingsregister, kan helpen.

046 Markante woning


047 Vrijstaande woning




049 Vrijstaande woning

051 Huisnummer 50

052 Vrijstaande woning

053 Huisnummer 4


054 Vrijstaand woonhuis

Op achterzijde staat gedrukt: Atelier Serre, Amersfoort (tel.371). Baarn-Zeist (kamp1)

16-02-2008, Martin Snuverink: Naar mijn schatting is dit huisje gebouwd 1915-1920. Zeker niet voor 1910. Engelse cottage-stijl. Halfsteensverband was voor 1910 niet gebruikelijk voor huizen.

15-02-2008, Rien Roodzant: Ik heb gekeken naar foto 054. Helaas nog geen oplossing maar wel een paar dingen gevonden. In het nieuwsblad voor Scherpenzeel en omstreken uit januari 1919 een advertentie gevonden van Atelier Serré. Foto gaat hierbij. Dan was er in Baarn een wijkje met de naam (de) Kamp de naam is in 1904 gewijzigd in Kampstraat. Ik kan niet beoordelen of het huis op de foto uit die tijd is. Misschien iets voor Martin?

055 Huis met brug.

 

068 Ingebouwde stadswoning met fraaie tuin


03-11-2010, Bert van Bodegom: Theo B.: Jeroen bedoelt volgens mij niet het pand aan de Koestraat op nummer 20, maar het pand op nummer 22. Althans dat is wat ik er mbv maps.msn.nl van maken kan.

03-11-2010, Theo B: De verschillen zijn helaas te groot.
http://maps.google.nl/maps?

02-11-2010, Jeroen: Volgens mij Zwolle en wel hier. Komt mij heel bekend voor. Helaas geen streetvieuw in het park.
http://maps.google.nl/maps?

 

076 Stadspand


29-08-2010, Berry Meester: Op marktplaats kwam ik een ansicht tegen van Schiedam met dezelfde "blokken" op de voorgevel. Zou dit ook Schiedam zijn. http://verzamelen.marktplaats.nl/ansichtkaarten-nederland/37296994

 

080 Vrijstaand pand


09-10-2011, Martin Snuverink: Berry, eigenlijk maakt dit huis op mij geen Belgische indruk. Ik denk toch echt aan Nederlands Limburg. Een voordeur aan de zijkant is naar mijn gevoel weinig Belgisch, maar ik kan ernaast zitten. De bakstenen lijken van een dikformaat, die in NL bijna alleen maar in Limburg voorkomen, maar zeker ook in België. Als je een voorbeeld van een vrijstaand Belgisch huis met voordeur opzij kunt vinden, verander ik misschien van idee. Voorlopig raad ik je aan om het op Nederland te houden. Ik ben ook benieuwd naar de mening van Antoon Bosselaers.

08-10-2011, Berry Meester: Met een loep heb ik geconstateerd dat dit pand geen schuiframen heeft en na wat op Delcampe te hebben gekeken vind ik dat het pand Belgische trekjes heeft. Verhuizen naar de rubriek "Belgie" ??

082 Vrijstaande woning


07-10-2009, Theo Kiewiet:
Dit is het pand Hoofdweg 99 Midwolda niet. Het pand is opgetrokken van donkere stenen terwijl het pand op de foto wit gepleisterd is. Ook qua vorm is het pand Hoofdweg 99 Midwolda heel anders.

05-10-2009, Janetta Lambrechts:
Ik heb het vermoeden dat de woning op de foto in Midwolda, Hoofdweg 99 staat (achter aanzicht) Er zit nu een Deens verkeers bureau in. Het pand was vroeger van de fam Hermans Dijkstra.

29-09-2009, Wendy: Is dit niet het jachtverblijf van de graaf/baron van Nieuwkoop in het Noordeinde? Bij de Nieuwkoopse plassen volgens mij bestaat het nog!

09-11-2008, Herman Palm:
De foto hoort beslist niet bij de betreffende villa. Elders in Beverwijk kan ik de foto op dit moment overigens ook niet plaatsen.

05-11-2008, Klaas van Amersfoort: De woning 082 lijkt mij de achterkant van de witte villa aan de beeksanghlaan in Beverwijk.

22-05-2008, Sander van Wijngaarden: De Parklaan bestaat volgens mij niet in Bloemendaal , wel de Parkweg
het pand op nr 10 aldaar is het niet.
De kaart doet wel heel erg Bloemendaals aan, maar heb het daar echter na vele speurtochten nooit kunnen vinden .

21-05-2008, Cee van Deursen: In uw website met onbekende kaarten kwam ik in serie 2, 082 een beeld tegen dat ik vermoedelijk ken. Het is mogelijk de villa Parklaan 10 in Bloemendaal. Ik ken hem als de laatste woning van Godfried Bomans. De woning was na diens dood ernstig vervallen en de tuin geheel onherkenbaar en is sindsdien (te sterk) opgeknapt. Misschien dat iemand met kennis van zaken hier wat mee aan kan vangen.

 

085 Villa met trappartij


12-03-07, Martin Snuverink:
Achterkant van het huis. Moeilijk te beoordelen. Geaccidenteerd terrein. Misschien Wassenaar, Meijendelseweg of Kievietsduin.

 

108 Friesland ?


17-01-2010, Dennis de Waart: Goed idee, de rubriek "kansloos". Zoekplaatje 108 heeft volgens mij toch de nodige potentie. Het is beslist in de binnenstad van een Fries stadje als Franeker, Workum, Sneek en wat dies meer zij. Ook al hebben we geen huisnummer of naam van de neringdoende, het gevelbeeld met rechts een klokgevel moet herkenbaar zijn bij het bekijken van diverse gevelwanden in Friese steden / stadjes.

109 Postbestellers.

Fotograaf: Eduard Sanders, Groningen. Met verzamelaarsstempel J. Hazenberg, Aduard

18-11-2011, Ellen Renkema: Zou dit de Bocht van Guinea in Groningen kunnen zijn?

110 Huisnummers vlnr: 257, 259, 261

 

111 Vrijstaande villa met 3 hoekig raampje links

114 Woning met bruggetje

117 Villa in villawijk

118 Karakterestieke dubbele woning

120 Mooie dubbel met fraai hekwerk


30-05-2010, Sander van Wijngaarden: Stadse bouw ? hoog afwerk niveau straat / hekwerk

123 Pension

128 Huisnummer 63


30-05-2010, Sander van Wijngaarden: Past ook erg in bilt / bilthoven ..anders hilversum/baarn??

 

143 Huisnummer 22c


08-10-2009, Ingrid Evers: Dit is Duits schrift, dus laat u door een op het eerste gezicht acceptabele 'herkenning' van de straatnaam niet op een dwaalspoor brengen. De vertaling '...escheweg' staat als een huis. Heel misschien mag je het woord lezen als 'Pl?escheweg'. Alles bijeen vraag ik mij af of dit pand in Nederland staat.

08-10-2009, Annette Theeuwsen-Kardol: Op het eerste gezicht las ik hier Venneperweg of Vennepscheweg 22c

22-06-2009, Ingrid Evers: Met wat archiefbezoekers eens geprobeerd de straatnaam op de achterzijde te ontcijferen. Namen zijn notoir moeilijk als je geen verdere tekst ter vergelijking hebt. Voor wat het waard is: '...escheweg 22 c', met drie onbekende beginletters.

144 Groningen ???


03-11-2009, Dik Zweers: 144 = prov. Groningen

145 GOUDERAK, IJsseldijk


04-02-2010, Berry Meester: Arjan Lourier wees mij terecht op deze foutieve oplossing. Op 12-11-2007 heb ik deze oplossing van Arie Burggraaf geaccepteerd. In grote lijnen lijkt het erop maar daar houd het dan ook mee op. Ik weet nog dat ik op een beurs was en daar een klein tafeltje had met allemaal mappen met onbekende. Arie heeft deze er tussenuit gepikt en heeft hem overgenomen en zou mij later een foto sturen, hij was 100% overtuigd. Waarschijnlijk heb ik het voor zoete koek
aangenomen.

148 Landhuis.

Mogelijk, Warnsveld

20-12-2011, Bert van Bodegom: Aan de Utrechtseweg in De Bilt staat Sandwijk. Dit is niet het landhuis van het zoekplaatje.

19-12-2011, A. van Zuidam: 148 is een landhuis staat volgens mij langs de Utrechtseweg ter hoogte van De Bilt

03-11-2009, Dik Zweers: 148 lijkt me geen Warnsveld.

 

170 Gedenknaald (zie ook 415)

Geen Apeldoorn, Baarn en Vaals. Waar hadden ze nog meer naalden ?

15-12-2010, Wim de Koning Gans: Een blik in de Wereldkroniek van 22-11-1913 maakt duidelijk dat de naald bij de Beurs in Rotterdam er anders uitzag. Gedrongener, beschilderd, gedecoreerd met vlaggen en met een hekje er omheen. Ik heb nog wat verder gebladerd in deze periode maar het zoekplaatje helaas niet aangetroffen. Jammer, het zag er zo hoopvol uit.

15-12-2010, Arnold Tak: Ik heb alle Rotterdamse Jaarboekjes in mijn collectie en daarin staat een dagelijkse rubriek:

November 1913:
13-17. Etalage-wedstrijd, voor de viering van het onafhankelijkheidsfeest uitgeschreven door de Handelsvereeniging Rotterdam.
17. Onafhankelijkheidsfeest te Rotterdam.
21. Ter gelegenheid van den onafhankelijkheidsdag is heden in alle gemeenten des lands een proclamatie van H.M. Koningin aangeplakt.

December 1913:
9. In de bovenzaal van Boneski heeft op plechtige wijze de uitreiking plaats van de bekroningen in de etalage-wedstrijd, uitgeschreven ter gelegenheid van het Onafahankelijkheidsfeest door de Handelsvereeniging Rotterdam.
wat verder terugkijkend in het jaarboekje lees ik toevallig ook nog:

29 september 1913:
De nieuwe bestrating van het Beursplein komt gereed. (dit is gelegen tegen de Blaak aan).

Om een afbeelding te achterhalen lijkt het me noodzakelijk om Rotterdamse kranten uit die dagen er op na te slaan. Bij een van mijn eerstvolgende bezoeken aan het Gemeente Archief Rotterdam hoop ik hieraan toe te komen. Ik heb via het internet http://kranten.kb.nl/ het Rotterdams Nieuwsblad uit die tijd proberen te lezen, maar dat vlot niet erg. Foto's stonden er toendertijd nauwelijks in.

15-12-2010, Jan Spoolder: In 1913 werd in Rotterdam ter herinnering aan de terugkeer van de prins een eeuw eerder, vóór het beursgebouw aan de Noordblaak een kopie van de naald uit Scheveningen opgericht. De zoekplaatjes tonen (behalveveel bomen) geen topografische aanwijzingen. Maar bomen stonden er toen volop aan de Noordblaak. De afgebeelde naald lijkt me, met het gammele hekje er om heen, mogelijk een tijdelijke constructieen een kopie op kleiner formaat. Geen afbeelding kunnen vinden, misschien weet een Rotterdamkenner raad?
http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd%3A010109771%3Ampeg21%3Ap008%3Aa0109

27-08-2009, H.F. Lankester: De gedenknaald bevat de tekst 30 november 1813. Op die dag landde de erfprins Willem Frederik te Scheveningen. Daar aan de boulevard staat een gelijke denknaald De denknaald is in 1856 er neer gezet. In die tijd stonden er mogelijk boompjes omheen.

18-12-2007, Wim de Koning Gans: Bladerend in je site viel me op dat de naald van 415 ook al op foto 170 staat, althans het lijkt mij dezelfde. Misschien moet je ze bij elkaar zetten. Bij 170 staat dat het mogelijk Oosterbeek is. Maar daar heb ik afbeeldingen van gezien op gelderlandinbeeld, die lijkt er niet op.

04-11-2007: Mogelijk, Oosterbeek

 

179 Villa

Volgens mij niet vrijstaand !!

180 Vrijstaande rieten kap

189 Let op lantaarnpaal !!


09-01-2012, Ingrid Evers: Alleen afgaande op de straatlantaarn, zou dit dan eventueel Vlissingen kunnen zijn?

190 Eenvoudige woning met brug

193 Gelders boerderijtje ???


01-04-2008, Gert de Kruijff:
Dit is absoluut een Gelders, of beter gezegd, een Betuws boerderijtje. Weliswaar geen herenboer, maar toch. Ik herken dit soort fotos uit mijn eigen verzameling van Beesd. Meestal ingelijst in een schilderijtje gaat het hier om voorzichtig ingekleurde zwartwit fotos uit de jaren vijftig... Het kan gaan om de West-Betuwe, Geldermalsen, Meteren, Zoelen en omgeving.. Betuwe verzamelaars, doe jullie best!

196 Boerderij


27-11-2009, Nanny:
Zo'n soortgelijke woning staat hier in Leerdam aan de Recht van der Leede ik dacht te menen huisnr 12. Voor het erf loopt een smal beekje en rechts staat een schuurtje! Zal er eerdaags weer eens langs rijden en een foto nemen, voor vergelijking!

07-06-2009, Martin Snuverink:
Dit is zeker niet in Friesland, maar in ZH. Dit is een typisch Hollandse kleine langhuisboerderij met engelenraam uit de periode 1860-1915. Veehouderij met damhek. Er waren talloze zulke boerderijen. Dit is zoeken naar een naald in een hooiberg.

197 Grote Villa

Uitgeverij: Weenink & Snel

23-11-2007, Rob Teunissen: Is hier niet sprake van een vakantiehuis in het kader van de Vakantiekolonie?

201 Dorpsgezicht

202 Boerderij


03-11-2009, Dik Zweers: Lijkt Gelders.

 

207 Villa met dubbele voordeur

208 Jaren 30, hout !!

Huisnummer 27

04-11-2011, Berry Meester: Deze kaart staat nu ook op marktplaats, op de achterzijde van die kaart staat met potlood: "Leuvenum"

210 Woning met aanbouw

212 Langs de dijk


12-10-2007, Bas Sleeuwenhoek:
Het is in elk geval niet de oostelijke kust van de Zuiderzee. Daar stonden geen lantaarns en bomen achter de dijk. Wellicht is dit langs het IJ bij Schellingwoude.

 

213 Kruidenierszaak

=============================== GA VERDER NAAR SERIE 2 ===============================